پارادایس، بهشت فانتزی

اینجا به معرفی کتاب در ژانر فانتزی و علمی تخیلی می پردازیم گهگاهی هم ژانرهای دیگه

اینجا به معرفی کتاب در ژانر فانتزی و علمی تخیلی می پردازیم گهگاهی هم ژانرهای دیگه

 

درود بر دوستان و همراهان گرامی ، امروز این افتخار را داریم تا قسمت سوم این 51 مجموعه برتر فانتزی رو به شما معرفی کنیم در پایان این مطلب می توانید منبع را ببینید. با تشکر مدیر وبلاگ پارادایس

همان گونه که می دانید موجودات جادویی در اکثر کشورهای دنیا وجود دارند و هر کشور اساطیر و موجودات خاص خود را دارند و اکثر نویسنده های بخش خیال پردازی به آن پرداخته اند ولی توی ایران خودمون چی ؟ آیا کسی به آن همه موجودات و اساطیر کشورمون توجهی داشته؟

خبر خوب اینه که : بله کسانی هستند که توجهی نشون دادند. در یک پست ویژه در این مورد خواهیم پرداخت فعلا شما رو به ادامه این مطلب دعوت می کنم .

این شما و این هم قسمت سوم این مجموعه (ادامه رو برررریییییید...)

 

 

25-سه گانه قالچه های فیوناوار اثر Guy Gavriel Kay

(The Fionavar Tapestry)

 

The Fionavar Tapestry یک داستان فانتزی بلند از شاهزاده ها و شاهزاده خانم ها ، اژدها و جنگجویان است ، با جایگاهی جذاب در دنیای معاصر. ماجراهای پنج دانش آموز از دنیای ما را دنبال کنید که خود را در وسط یک نبرد حماسی در فیونوار جادویی می‌یابند، در این مجموعه پرچین و ماهرانه که از افسانه آرتورین تحقق یافته دنبال می کنند ، در این مجموعه از بهترین سنت‌های فانتزی ایجاد شده توسط تالکین و لوئیس الهام گرفته و پیرو راه مقدس این دو شخصیت بوده است(نقطه).

 

 

26-سایه سیاه ( Raven's Shadow ) اثر Anthony Ryan

 

در رگه نام باد (شاهکش)، اولین کتاب سری سایه سیاه بیش از آن است که به سفر یک قهرمان به یک آهنگ جذاب در جهان تبدیل شود و به اندازه کافی اکشن و ماجراجویانه است که شما را به طور کامل جذب کند.

ماجراهای  Vaelin al Sorna را دنبال کنید، در حالی که او راه خود را از آموزش کارآموزانش در دوره آموزشی خشن نظامی "مرتبه ششم" گرفته تا شهرت جهانی به عنوان "قاتل ترسناک " در سراسر جهان دنبال می کند.

 

27-امپراطوری شکسته اثر مارک لورنس

 

کمی بزرگتر از بسیاری از انتخاب های موجود در این لیست ، به طرفداران فانتزی مجموعه "امپراطوری شکسته" را پیشنهاد می کنیم . دنیایی که در این کتاب ها به وقوع می پیوندند خشن و وحشیانه است و شخصیت اصلی آنها اصلا دلسوز نیست. این مجموعه یک مجموعه سیاه فانتزی است (در مورد این کتاب پست جدداگانه قرار داده بودیم . به چند پست قبل مراجعه کنید.)

 

28-سرزمین مناسب قهرمانان ( A Land Fit For Heroes ) اثر Richard K. Morgan

 

پیچ و تاب زیاد در برخی از داستان‌های تخیلی تاریک و فانتزی ، یک زمین مناسب برای قهرمانان پر از خشونت ، موضوعات جنسی و دیدگاه بدبینانه است. نویسنده ریچارد کی مورگان برخی از داستان‌های علمی‌تخیلی خود را به ارمغان می‌آورد (به طور خاص رمان‌های برجسته کواکس را ببینید) تا رنگ دنیای فانتزی پر از جادو، سرنوشت و غیره را لمس کنید. همچنین ، قهرمانی همجنسگرا است. ( توصیه نمی کنم)

 

29-تاریخچه کهربایی اثر راجر زلازنی

The Chronicles Of Amber by Roger Zelazny

 

مردی در یک بیمارستان از خواب بیدار می‌شود و هیچ ایده ای ندارد که چگونه به آنجا رسیده‌است .تلاشهای وی برای یافتن خانواده اش که در دنیای واقعی هستند، او را به سلسله دنیاهای دیگر می کشاند داده و با یک رویارویی پرخاشگرانه رو به رو می شود

 

 

30-سری Avalon توسط ماریون زیمر بردلی

The Avalon Series by Marion Zimmer Bradley

 

Mists of Avalon و مجموعه‌های spanning sequels و prequels همگی داستان آشنای افسانه Arthurian را روایت می‌کنند، شخصیت هایی مانند شاه آرتور و شوالیه های میزگرد همگی نقش های ثانویه ای را بازی می کنند. و در عوض، این مجموعه از زندگی زنان در دربار آرتور پیروی می‌کند و موضوع بریتانیا را از دیدگاه فمینیستی بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

 

31-Merlin Quintet توسط Mary Stewart

 

مجموعه دیگری از رمان‌های تخیلی، افسانه Arthurian را بازگو می‌کند، اما این بار بیشتر از طریق دیدگاه یک پسر اهل ولز به نام Myrddin Emrys که در حال تبدیل شدن به جادوگر قدرتمندی (مرلین) است. این مجموعه  تصویر کودکی تا بزرگسالی و رشد مرلین را روایت می کند، آرتور را بالا می‌برد و در نهایت به متحد قابل‌اعتمادی برای پادشاه در طول بخشی از افسانه Arthurian تبدیل می‌شود که بیشتر خوانندگان با آن آشنا هستند. این مجموعه داستان جالبی درباره یک داستان آشنا است.

 

 

32-سه الف تاریک اثر آر.ای.سالواتوره

The Dark Elf Trilogy by R.A. Salvatore

 

 هر چند که سه‌گانه جادوی سیاه در اصل به نام a prequel به مجموعه دیگری نوشته شده بود، اما محبوبیت شخصیت اصلی، یک الف سیاه به نام Drizzt Do، این مجموعه برجسته را در میان کتاب‌های تاریک برجسته ساخته. اگر از طرفدار دنیای the world of Dungeons & Dragons هستید، این کتاب همه نیاز های شما را برطرف می کند


 

 

اینم قسمت سوم ایشالله تا قسمت های آینده بدرود

 

منبع:

http://www.buzzfeed.com/awesomer/fantasy-forever#.uqY3jpvMd4

 

 

 

نظرات  (۴)

مجموعه رمان های ریک ریوردن هم اضافه کن

پاسخ:
سلام دوست عزیز. حتما رمان های پیشنهادی را اضافه می کنم

سلام
میشه لطف کنین و یه مطلب جدا بزنین کلا برای بهترین رمان های فانتری که ترجمه شدن؟
و چرا وقتی امکان زدن سایت بود وبلاگ زدین؟
و میتونین تو شبکه های مجازی مثل تلگران یا ایسنتاگرام فعالیت کنین؟چون راحت تر میشه پیگیری کرد
ممنون میشم جواب بدین 

پاسخ:
سلام دوست عزیز ممنونم از اینکه از وبلاگ ما دبدن می کنید من ابتدا تصمیم گرفتم از وبلاگ شروع کنم و بعد وبسایت رو راه اندارزی کنم اما به خاطر یه سری مشکلات زیادی که داشتم نتونستم پست های بیشتری به این وبلاگ اضافه کنم اما به زودی با پست های بیشتری در خدمت شما عزیزان خواهم بود و اینکه تقریبا همزمان با این وبلاگ یه صفحه اینستا هم راه اندازی کردم که به همین مشکل خوردم و فرصت اینکه بخوام اینجا معرفی کنم رو نداشتم امیداوارم در اینده بتونم بیشتر در خدمتتون باشم. ممنون هستم از اینکه کامنت میذارید.
این هم ادرس اینستا

khialokhat

www.instagram.com/khialokhat
۰۴ بهمن ۹۹ ، ۱۹:۳۵ اسید سیتریک
پاسخ:
متشکرم

سلام چرا ویچر توی اینا نبود؟

پاسخ:
ابن پست ترجمه شده از سایت www.buzzfeed.com است
منبع این پست رو اخر پست اوردیم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی