پارادایس، بهشت فانتزی

اینجا به معرفی کتاب در ژانر فانتزی و علمی تخیلی می پردازیم گهگاهی هم ژانرهای دیگه

اینجا به معرفی کتاب در ژانر فانتزی و علمی تخیلی می پردازیم گهگاهی هم ژانرهای دیگه

 

 

همانطور که قولش را داده بودیم این هم قسمت دوم مجموعه برتر فانتزی نگاشته شده که باید قبل از مرگ بخوانید.

اژدها ، دیو، اکوان دیو، عناصر جادویی ، دنیایی خیالی ، اَشکال فراطبیعی  را به عنوان عنصر اولیهٔ طرح و توطئه، درون‌مایه یا فضای داستان می توان استفاده کرد. معمولا عشق به رمان‌های فانتزی، کتاب‌هایی که مایه‌ای از فضاهای تخیلی و بعضا جادو دارند، از همان سال‌هایی شروع می‌شود که احتمالا لای کتاب‌های مدرسه، یک جلد هری پاتر، ارباب حلقه‌ها یا حتی پارسیان و من می‌گذاشتیم و وانمود می‌کردیم که داریم درس می‌خوانیم! خواندن و لذت بردن از رمان‌های فانتزی اما ابدا محدود به سال‌های نوجوانی نمی‌شود. 

 

ادامه رو برید...

 

16-هری پاتر 

هَری پاتِر ام مجموعه‌ای از رمان‌های سبک خیال‌پردازی است که توسط نویسندهٔ انگلیسی، جی.کی. رولینگ یا جوان کتلین رولینگ نوشته شده‌است. . این کتاب‌ها به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسهٔ علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازند. بخش اصلی داستان پیرامون تلاش هری برای غلبه بر جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است، که هدفش سرکوب کردن افراد غیرجادوگر (مشنگ‌ها | ماگل ها)، تحت فرمان درآوردن دنیای جادوگران و نابود کردن همه کسانی که در مقابل او (از جمله هری پاتر) ایستاده‌اند، است. 

این داستان جزء جذاب‌ترین و پر خواننده‌ترین داستان‌های جی کی رولینگ است که مایه هیجان و ترس بر آن قالب است، مایه اصلی داستانی رمز گونه و رمز گشایی گرانه‌است و عناصر معمول و نامعمول به‌طور واضحی با هم مطابقت دارند. در کل از نظر جذابیت، ادبی، هنری و نوشتاری این داستان یکی از آثار برتر نویسنده می‌باشد

 

17-شمشیر حقیقت از تری گودکایند

داستان در مورد پسری به نام «ریچارد سایفر» از شهر وستلند هستش که به تازگی پدرش به طرز وحشتناکی به قتل رسیده و روزی به طور اتفاقی در جنگل, دختری به نام «کیلان» را که از دنیای مردگان عبور کرده نجات می‌ده و معلوم می‌شه که این سرزمین سال‌ها پیش توسط جادوگر بزرگ به سه بخش تقسیم شده که توسط مرزهایی محافظت می‌شن و در وستلند که یکی از این بخش‌هاست جادویی وجود نداره و سال‌هاست که جادوگر بزرگ شش شاگرد و دنیاش رو به حال خودش رها کرده و پنهان شده و حالا جادوگری به نام «دارکن رال»,سعی داره با به دست آوردن سه جعبه قدرت «اوردن» به قدرت مرگ و زندگی کل خلقت دست پیدا کنه.

 

18-سرگذشت نارنیا 

 

مجموعه‌ای از هفت رمان خیال‌پردازی نوشتهٔ سی اس لوئیس برای کودکان است که در ایران بیشتر با نام ماجراهای نارنیا شناخته می‌شود. این مجموعه که به عنوان یک اثر کلاسیک در ادبیات کودک و شناخته‌ترین اثر نویسنده اش شناخته می‌شود و بیش از ۱۲۰ میلیون نسخه از آن به ۴۱ زبان فروخته شده در بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۴ نوشته شده‌است.

علاوه بر زمینه‌های متعدد سنتی مسیحی، این مجموعه، شخصیت‌ها و ایده‌هایی از اساطیر یونانی و رومی و همچنین افسانه‌های کهن بریتانیا و ایرلند را به کار گرفته‌است.

نارنیا دنیایی است که در آن حیوانات سخن می‌گویند، جادو امری رایج نیست ولی جادو در بطن سرزمین وجود دارد و خوبی به جنگ با بدی می‌رود. داستان آفرینش نارنیا در روز نخست با آواز اصلان شیر و سخنگو شدن حیوانات با جادوی او در کتاب خواهرزاده جادوگر و داستان پایان آن در کتاب آخرین نبرد آمده‌است.

آخرین جلد از این مجموعه (آخرین نبرد) در سال ۱۹۵۶ مدال کارنگی (از جایزه‌های معتبر ادبیات کودکان) را از آن خود کرده‌است.

این کتاب زیبا رو پیشنهاد می دم بخونید 

 

 

19-مجموعه غریبه ( Outlander )

غریبه مجموعه‌ای از رمان‌های تاریخی و تخیلی است که به قلم نویسنده آمریکایی دایانا گابالدون است. [ اولین جلد این مجموعه در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز کرده است و در سال ۱۹۹۱ منتشر شد .  او هم اکنون هشت جلد این کتاب را منتشر کرده‌است . گابالدون در حال حاضر مشغول نوشتن نهمین رمان است، به زنبورها بگویید که من رفته‌ام .

داستان کتاب:

کلِیر رَندال فریزر (با بازی کترینا بلف) در سال ۱۹۴۵ و در خلال جنگ جهانی دوم، یک پرستار جنگی و البته متاهل است که تصمیم می‌گیرد برای تغییر حال و هوای جنگ همراه با همسرش، فرانک رندال (توبیاس منزیس) به دومین ماه عسل خود در اینورنس، اسکاتلند بروند. در آنجا کلیر با رفتن به مکانی مقدس با سنگ‌های ایستاده و دنبال کردن صداهایی عجیب که می‌شنود،وقتی که معصومانه یک تخته‌سنگ را در یکی از دایره‌های سنگی قدیمی لمس می‌کند، ناگهان خود را در سال ۱۷۴۳ در اسکاتلند می‌یابد( او یک غریبه است)؛ به مرور زمان با نیروهایی که او قادر به درک آن نبود در گیر می شود، سرنوشت کلر به زودی با قبیله ها و افرادی درهم گره خورد و ....

 

 

20-رمان چرخ زمان از رابرت جردن

 

امکان نداره طرفدار رمان های فانتزی باشید و حداقل یک بار اسم این سری کتاب ها را نشنیده باشید.

در سال ۱۹۹۰ میلادی، رابرت جوردن، اولین کتاب رمان چرخ زمان (Wheel of Time)، به نام چشم جهان را منتشر کرد. او سریعا پس از انتشار اولین کتاب، کتاب دوم را نیز در اواخر همان سال منتشر کرد. جوردن، با استفاده از قدرت تخیل خود، یکی از بزرگترین و پیچیده ترین جهان های فانتزی را خلق کند. در چرخ زمان، شخصیت بسیاری وجود دارد، که هر کدام خاصیت های منحصر به فرد خود را دارند. رابرت جوردن از هیچ چیز درنگ نکرده. از رنگ چمن روی زمین، غذاهای روی میز و حتی اندازه انگشت های هر فرد. وقتی که شروع به خواندن چرخ زمان بکنید، در دنیای پیچیده آن غرق می شوید.

 

درمورد این مجموعه در پستی جداگانه می پردازیم

 

 

21-مجموعه Malazan Book of the Fallen نوشته استیون اریکسون

 

وقتی استیون اریکسون متوجه شد که تهیه‌کننده‌ای در آمریکا حاضر نیست داستانش را به یک بازی ویدیویی یا فیلم سینمایی تبدیل کند، تصمیم گرفت «مالازان» را در قالب کتاب منتشر کند و در نتیجه این، ژانر فانتزی باری دیگر با تغییر و تحول مواجه شد. اریکسون در خلق دنیای «مالازان» قبل از اینکه به روایت توجه داشته باشد، جاه‌طلبی را در رأس کار خود قرار می‌دهد. هدف او خلق پرجزییات‌ترین و پیچیده‌ترین دنیای خیالی بود که هیچ رقیبی در مدیوم‌های هنری دیگر نداشته باشد.

در آینده به نقد این اثر والا می پردازیم و همینطور شما را به خواندن این اثر بسیار زیبا از استیون اریکسون در گودلایف دعوت میکنیم.

 

 

22-مجموعه گروهان سیاه (The Chronicles of The Black Company)

 

گروهان سیاه یک سری از رمان‌های فانتزی نوشته شده توسط نویسنده آمریکایی گلن کوک است. این مجموعه ترکیبی از عناصر فانتزی حماسی و فانتزی تاریک است که حدود چهل سال از تاریخ چهارصد ساله یک گروه نخبه مزدور، گروهان سیاه، را روایت می‌کند.

این مجموعه شرح چهل سال از تاریخ چهارصد ساله گروه نخبگان مزدور، گروهان سیاه، آخرین گروهان آزاد کاتوار است. گلن کوک فانتزی و داستانهای نظامی را در تصویر واقع بینانه شخصیت و درگیری‌های رئیس گروهان مخلوط کرده‌است.

سرگذشت اصلی شامل نه رمان است که ان را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد: سفر به شمال (کتاب‌های شمال) و آشنایی گروهان با امپراتوری بانوی؛ کتاب‌های جنوب و سفر بازگشت گروهان به دنبال آغاز خود در کاتووار سنگ‌های درخشان و دستیابی گروهان به پیروزی مقابل دشمنان کارفرمایشان و حرکت آنها به سمت سرنوشت.

علاوه بر این یک اسپین اف نیز به نام سرنیزه نقره‌ای وجود دارد که شرح سرگذشت چند تن از اعضای سابق و دشمنان قدیمی است.

 

 

23-مجموعه منطق عناصر نوشته لوری جی مارکس

Elemental Logic )

 

مجموعه منطق عنصر در دنیای Shaftal قرار دارد . حدود ۳۵ سال قبل از اولین کتاب , Shaftal توسط ارتشی از Sainnites مورد حمله قرار گرفت که در تلاش برای ریشه‌کن کردن جادویی که ممکن بود علیه آن‌ها استفاده شود , تمام جادوگران عنصری را که می‌توانستند پیدا کنند , کشتند . با این حال , آن‌ها نتوانستند درک کنند که جادو در Shaftal ذاتی است و کودکان از بدو تولد می توانند از آن استفاده کنند . علاوه بر این , Sainnites ها از سرزمین خود جدا شده‌اند و در معرض عملیات چریکی مداوم از Shaftali قرار دارند . در این میان ،دو مرد، دو دانشمند , صلح‌دوست و جنگجو , زن و مرد در همه چیز از جمله در ارتش برابرند, و هر دو روابط عجیب و غریب با چند همسر مشترک را پذیرفته اند .

* آب * هوا * آتش
این عناصر مردم صلحجو را برای نسل‌ها حفظ کرده‌اند , با قدرت نرم التیام , حقیقت , لذت و شهود .
اما اکنون در حال سقوط است .

 

24-دریای زمین نوشته ارسولاک لوژوان

 

 

 

لوژوان فرزند استاد انسان‌شناسی دکتر آلفرد، ال. کروبر و نویسنده تئودورا کروبر است که در سال ۱۹۲۹ در برکلی کالیفرنیا به دنیا آمد، در سال ۱۹۵۲ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. وی چندین دکترای افتخاری از دانشگاه‌های گوناگون دارد و همچنین برنده جوایز زیادی است که برخی از آنها عبارت‌اند از: شش جایزه هوگو و چهار جایزه نبیولا، جایزه مارگارت ادواردز برای یک عمر دستاورد ادبی، جایزه استاد بزرگ از انجمن نویسندگان علمی ـ تخیلی آمریکا، جایزه پن/ مالامود برای بهترین داستان کوتاه، جایزه هنری بامبرشوت، جایزه جیمز تیپ‌تری، جایزه هارولد وورسل از آکادمی و مؤسسه هنر و ادبیات آمریکا.

داستان در جزیره «گونت» یکی از جزایر دریای زمین اتفاق می‌افتد. پسر بچه‌ای خودرای با خوی وحشی که استعداد فوق العاده‌ای در سحر و جادو دارد و از عمه‌اش که ساحره دهکده است چیزهایی آموخته‌است، با استفاده از استعداد خود و طلسم عمه , دهکده را از دست حمله سربازان دشمن نجات می‌دهد. یکی از جادوگران به نام «اگیون خاموش» بعد از شنیدن ماجرا به سراغش می‌آید و بعد از این که به او نام «گد» را می‌دهد، برای تعلیم هنر جادو، پسر را با خودش می برد اما ...

 

 

تا اینجای کار از دست ما راضی بودید؟ 

اگه آره با کامنتاتون ما رو هم خوشحال کنید 

قسمت سوم به زودی

نظرات  (۱)

واااااااای ممنون بابت پستت خیلی از سایت ها این رو ناقص فرستاده بودن

دمت گرم سایت خیلی خوبی داری

پاسخ:
ممنونم
منتظر پست های ویژه بمونید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی